Posted by: internationalcourier | February 20, 2008

Ekonomi Intim Pacu Kargo Laut

Bergairahnya perekonomian di luar Jawa, khususnya di Indonesia Timur (Intim) membuat bisnis kargo laut kian cerah. Dalam beberapa waktu terakhir, trennya terus meningkat. Ketua Gabungan Forwarders dan Ekspedisi Indonesia (Gafeksi) Jatim Azis Winanda menyatakan, membaiknya bisnis kargo laut banyak dikatrol kenaikan harga komoditas. “Pertumbuhan positif sudah terasa sejak awal 2007,” katanya kemarin (19/2).

Tahun lalu, sambung Azis, bisnis forwarding tumbuh 15 persen dibandingkan 2006. “Tahun ini kita harapkan terus tumbuh. Ya minimal growth-nya 15 persen,” ujarnya. Angkutan laut domestik, tambah dia, didominasi kargo keluar (outgoing). Ini menunjukkan geliat perekonomian di luar Jawa memang lebih pesat. “Pasokan barang dari Jawa terus mengalir seiring pertumbuhan konsumsi masyarakat luar Jawa.”

Hingga akhir 2007, komposisi kargo domestik yang keluar (outgoing) mencapai 60 persen dan kargo domestik yang datang (incoming) 40 persen. Sementara internasional, lebih banyak didominasi kargo datang (incoming). “Komposisinya, dari internasional yang datang 60 persen, sedangkan yang keluar 40 persen,” tuturnya.

Terkait kenaikan tarif jasa bongkar muat 22,5 persen, Azis menyebut, jasa forwarding laut pasti terkena dampaknya. Karena itu, pihaknya bakal menaikkan tarif kargo. Namun, besaran pasti kenaikan tarif belum bisa diputuskan. “Tapi yang jelas dalam dua bulan ini,” ujarnya. Pihaknya juga masih menyesuaikan dengan peraturan-peraturan di tingkat internasional.

BALI HANDIRAFT INFO PLEASE KLICK WWW.DEWATASOUVENIRS.COM

Posted by: internationalcourier | February 17, 2008

Export dari Bali

baner1

Belakangan ini ekspor barang kerajinan (handicraft) Bali banyak yang masih setengah jadi. Di negara tujuan seperti Malaysia, barang-barang itu selanjutnya difinishing dengan corak yang disesuaikan dengan kekhasannya.

Hal ini dikeluhkan Ketua Kadin (Kamar Dagang dan Industri) Bali, I Gde Wiratha. Sebab, dalam hitung-hitungan selain nilai jualnya lebih rendah juga cenderung mengurangi volume pekerjaan di daerah sendiri, yang juga bisa berdampak berkurangnya lapangan kerja.

Bahkan Wiratha mengkhawatirkan, bisa saja di masa-masa mendatang, produk kerajinan yang sebenarnya asli Bali itu bisa diklaim Malaysia.

“Ini perlu dipertanyakan ke Menteri Perindustrian dan Perdagangan,” ujar Wiratha, ketika ditemui Rabu (6/2) di Denpasar.

Untuk lingkup lokal, Wiratha juga mendesak DPRD Bali untuk berbuat sesuatu agar bisa melindungi kreativitas masyarakat. Misalnya diupayakan dibuat peraturan daerah yang melarang ekspor barang kerajinan setengah jadi ke luar negeri.

Menurut Wiratha yang juga salah satu kandidat gubernur Bali lewat Partai Golkar, kualitas barang kerajinan tangan Bali dikenal unggul di mancanegara. Sementara barang-barang pabrikasi masih didominasi China.

Salah satu komoditi ekspor asal Bali yang belakangan ini melonjak adalah sarung Bali. Dia sebutkan tiap tiga bulan, Bali mengekspor 4 juta potong sarung khas Bali dengan tujuan Afrika. Sedangkan barang ekspor lainnya yang juga diminati di luar negeri antara lain, furniture, gantungan kunci, hiasan dinding, tas, sandal, dan batu paras berukir.

Posted by: internationalcourier | February 13, 2008

Ocean Fright KOTA KINABALU

Carr : China Shipping
Com : General Cargo
POD : SURABAYA
VAlid : Until End Of February 2008

20 Feet : USD 935.00
40 Feet : USD 1625.00
HQ : USD 1625.00

TO GET SPECIAL RATE PLEASE CONTACT US

Posted by: internationalcourier | February 13, 2008

Ocean Fright EUROPE Main Port

Carr : China Shipping (HOUSE BL)
Comm : General Cargo
POD : SURABAYA
Destination : Hamburg, Rotterdam, Antwerp, Zee Burg, Felix Tow, Southampton, Le Harve, Valencia, Barcelona, GOA

Valid : Until End Of February 2008

20 Feet : USD 1917.00
40 Feet : USD 3574.00
HQ : USD 3803.00

TO GET SPECIAL RATE PLEASE CONTACT US

Posted by: internationalcourier | February 13, 2008

Ocean Fright AUSTRALIA MP

Carr : APL
Comm : General Cargo
POD : Surabaya
VALID : Until end Of February 2008

Destination 20 feet 40 feet 40 HQ Carrier
Brisbane 1,375.00 2,675.00 2,675.00 APL
Melbourne 1,375.00 2,675.00 2,675.00
Sydney 1,375.00 2,675.00 2,675.00
Fremantle 1,375.00 2,675.00 2,675.00
Carr : OOCL
Com : General Cargo
POD : SURABAYA
Valid : Until End Of February 2008
Destination : Melbourne, Brisbane, Fremantle, Adelaide, Sydney
20 feet = usd.1,465.00 all in BAF, THC and B/L Fee
40 feet = Usd.2,670.00 all in BAF, THC and B/L Fee
40 HQ = Usd.2,770.00 all in BAF, THC and B/L Fee

TO GET SPECIAL RATE PLEASE CONTACT US

Posted by: internationalcourier | February 12, 2008

SCOPE OF BUSINESS GLK CARGO

SCOPE OF BUSINESS:
1. International Sea & Airfreight Forwarder
2. Household Goods Removals
3. Domestic Shipment
4. Packing, Crating, & Stuffing
5. Logistics & warehousing
6. Customs Brokerage & import handling
7. International Treatment Standard
8. Marine Insurance
9. Inland Transportation, Trucking & pick up services
10. Export Documentation
11. Transhipment
12. International Courier Service

FACILITIES:
We are provides the complete facilities to keep maintain our service quality such as:
1. Large warehouses
2. Fleet of delivery trucks
3. Convenience office location
4. Complete packing material and equipment
5. Professional and well experience staff

Posted by: internationalcourier | January 28, 2008

What is LCL shipping? How to calculate LCL shipments?

LCL – Less Container Load, LCL shipping is a good way to ship large orders and items that are large or heavy. LCL shipping is based primarily on volume with a minimum shipment volume of one cubic meter.

 

Please note the shape of the crate does not have to be 1 meter by 1 meter it can be any size it is only the volume that is calculated. The two shapes below are different but if their volumes are the same then it will cost the same amount to ship either box.

We calculate LCL shipments by taking the item or items that you would like to purchase and calculate their given volumes. To do this we first take the length, width, and depth of each piece and add from 2-10 centimeters to each dimension. We add the 2-10 cm to the size of the pieces to allow for packing and framing. Once we get the total volume of the piece or pieces you are ordering we divide the total volume by 1,000,000.

We get the 1,000,000 figure from length 100 cm multiplied by width 100 cm multiplied by Depth 100 cm . note* there are 100 cm in one meter, thus there are 1,000,000 cm in a cubic meter.

Example 1.
Item #BOX 1
Quantity 1
Size 75 x 50 x 90 cm

Let us assume that this item is fragile so it will need very good packing and framing. To insure that we are able to pack this very well we will add 10 cm on to each side of the object. The new shipping size of Item #widget 12 is 85 x 60 x 90 cm.

85 x 60 = 5,100
5,100 x 90 = 459,000
459,000 / 1,000,000 = 0.46 or 46%

From this example we know that widget 12 will occupy 46% or about half of a cubic meter. Since there is a minimum shipping volume of one cubic meter for LCL there is an extra 54% of a cubic meter that can be used.

Example 2.

Item #BOX 2
Quantity 2
Size 10 x 40 x 60

Item #BOX 3
Quantity 40
Size 50 x 30 x 20

Item #BOX 4
Quantity 1
Size 75 x 50 x 90 cm

Let us assume that this item are all fragile so it will need very good packing and framing. To insure that we are able to pack this very well we will add 10 cm on to each side of the object.
We now have the following shipping sizes

Item #BOX 5
Quantity 2
Size 20 x 50 x 70

Item #BOX 6
Quantity 40
Size 60 x 40 x 30

Item #BOX 7
Quantity 1
Size 85 x 60 x 100 cm

20 x 50 = 1,000
1,000 x 70 = 70,000
70,000 x 2 = 140,000
(2 is the quantity)

60 x 40 = 2,400
2,400 x 30 = 72,000
72,000 x 40 = 2,880,000

85 x 60 = 5,100
5,100 x 100 = 510,000
510,000 x 1 = 510,000

Now we add the volumes together to get a total shipping volume:
140,000 + 2,880,000 + 510,000 = 3,530,000 ( this is the total cm)

3,530,000 divided by 1,000,000 (the number of cm cubed in a cubic meter) = 3.53 cubic meters.

If you do not understand these examples don’t worry when ordering all you need to do is give us the items that you would like and the quantities we will do all this for you.

At the beginning of this answer we mention that volume is the primary factor in calculating LCL shipments there are a few other things that affect the way LCL shipping costs are calculated.
1. all order need to be insured, insurance for LCL shipments is calculated at a rate of 3% of the cost of the goods.
2. Document and Export Fees are added to the shipping cost per order not per cubic meter
3. The maximum weight of a cubic meters goods can not exceed 350 Kilograms, if this is the case with your order we need will need to calculate shipping rates by weight not volume.

TO GET A LCL QUOTE PLEASE CONTACT US

 

Posted by: internationalcourier | January 28, 2008

Shedule Container

International Couurier – The world’s foremost, largest, fastest sailing
schedule email marketing vehicle, loaded with the most reliable,
comprehensive, user-friendly and convenient sailing schedules of many carriers who
provide CONTAINER/BREAKBULK/NVOCC services for all types of commodities
and cargoes. All sailing schedules it contains are provided directly and
updated by carriers themselves on a regular basis. Its targeted
recipients can download and print (in PDF format) any schedules it
contains – free of charge. Over 30 carriers, over 400 ports of call,
vessel names, voyages, transit times (ETA, ETD), sailing routes and
important contact info are waiting for you.
Now, click on the carrier’s name below to download your Most Wanted
sailing schedules.For Cargo Enquiries/Booking click on Get Rates.
From Indonesia, Singapore, Malaysia

Carrier Get Rates! Service Type Area of Service
       
AUSTRAL ASIA
LINE

Get Rates!
Liner Container / BreakBulk South East Asia, Papua New Guinea, Australia
CARAVEL
LINES

Get Rates!
NVOCC FCL / LCL South East Asia, South Asia
CEEKAY
Get Rates!
Liner Container Intra Asia
CHINA
SHIPPING

Get Rates!
Liner Container Europe, West-Med, East-Med, Red-Sea, USA West-Coast, USA East-Coast,
Canada, South-America, Middle-East, India, West-Africa, North-Africa,
Australia, China.
CMA CGM ANL
Get Rates!
Liner Container North Europe, Baltic, Scandinavia, North Spain & Portugal, West
Mediterranean, East Mediterranean, Black Sea, North Africa, Red Sea,
India, USA West Coast, USA East Coast, Caribbean, Latin America East
Coast, Latin America West Coast, Australia, Papua New Guinea, New
Zealand, Pacific Islands, South and West Africa, Asia
CHENG LIE
NAVIGATION Co., Ltd

Get Rates!
Liner Container Intra Asia
COSCO
CONTAINER LINES

Get Rates!
Liner Container China, South East Asia, Canada, USA West Coast, USA East Coast,
Europe, Mediterranean, South America, Australia, South Africa
CSAV NORASIA
Get Rates!
Liner Container Europe, East and West Mediterranean, South America, China, Asia
DAMCO
Get Rates!
NVOCC FCL / LCL Europe, USA
DAS CARGO
Get Rates!
NVOCC FCL / LCL South East Asia, China, Europe, USA
DELMAS
Get Rates!
Liner Container West Africa, East Africa, Africa

EVERGREEN

Get Rates!
Liner Container Intra Asia, Europe, West Mediterranean, Adriatic, USA East & West
Coast, Canada, Caribbean West Coast, South America, South Africa,
Australia
INTERASIA
MARITIME

Get Rates!
Liner Container Intra Asia
JAMBATAN
MERAH SDN BHD

Get Rates!
Liner Container Malaysia
MCC TRANSPORT
Get Rates!
Liner Container Intra Asia (Feeder)
MENTARI
FREIGHT SERVICES

Get Rates!
NVOCC FCL / LCL South East Asia, China, New Zealand, Europe
MSC
Get Rates!
Liner Container North Europe, Baltic, Scandinavia, North Spain & Portugal, West
Mediterranean, East Mediterranean, Black Sea, North Africa, Red Sea,
India, USA West Coast, USA East Coast, Caribbean, Latin America East
Coast, Latin America West Coast, Australia, New Zealand, South and West
Africa, Asia, Reunion Island, East and West Africa, Middle East
NEW ECON LINE
Get Rates!
Liner Container South East Asia (Feeder)
ORIENT
PACIFIC CONTAINER LINE

Get Rates!
Liner Container South East Asia, Pacific Islands
PELAYARAN
CARAKA TIRTA PERKASA

Get Rates!
Liner Container South East Asia, India, Middle East
PACIFIC
INTERNATIONAL LINES

Get Rates!
Liner Container South East Asia, Europe, East Coast South America, New Zealand,
Australia, India, North Asia
PUHAI
SHIPPING

Get Rates!
Liner Container South East Asia (Feeder)
REGIONAL
CONTAINER LINES

Get Rates!
Liner Container Intra Asia

SAFMARINE

Get Rates!
Liner Container Australia, Middle East, West Africa, East Africa, South Africa,
South America, USA West & East Coast, Europe
SAMUDERA
INDONESIA

Get Rates!
Liner Container South East Asia, India, China, Korea
SAMUDERA
SHIPPING SERVICES,PT

Get Rates!
Liner Container Indonesia Inter-Island
SMU INDONESIA
Get Rates!
NVOCC FCL / LCL South East Asia, China, Korea
SWIRE
SHIPPING

Get Rates!
Liner Container / BreakBulk / Ro Ro Indonesia, Australia, Papua New Guinea, Solomon Island, Europe,
Pacific Islands, USA
TASMAN
ORIENT

Get Rates!
Liner Container / BreakBulk Indonesia, Singapore, New Zealand, Pacific Islands, Asia
TRESNAMUDA
SEJATI

Get Rates!
Liner Container Indonesia Inter-Island

WALLENIUS WILHELMSEN LOGISTICS

Get Rates!
Liner Container / BreakBulk / Ro Ro Japan, USA, Singapore, China, Japan
WAN HAI
Get Rates!
Liner Container Intra Asia, USA, Middle East, Europe, China

shipping containerloading container

 

 

Setelah mendulang kesuksesan di tahun 2007, kenaikan harga komoditi pertambangan di 2008 diprediksi tidak akan beda jauh dengan 2007. Sejumlah komoditas akan tetap menjadi idola investasi. Namun berbagai kendala di tahun 2007 juga masih akan menghadang sektor komoditas di tahun 2008. Pengawasan pemerintah pun akan semakin ketat. Kepada Dirjen Mineral Batubara dan Panas Bumi Departemen ESDM Simon F Sembiring memaparkan kondisi sektor pertambangan di tahun 2008.

 

Di 2008, apakah trend kenaikan harga komoditi masih akan terjadi sedrastis 2007?

Nggak bisa diprediksi, boleh ya boleh tidak. Ekpektasi /is/ eskpektasi. Boleh saja kau berhitung dari A sampai Z. Tapi banyak faktor yang nggak bisa kita kontrol. Ada nggak yang bisa prediksi tidak ada perang? Kalau hitungan moderat, meskipun turun tidak akan drastis. Seperti emas sekarang US$ 350, kalaupun turun paling US$ 380. Nggak mungkin jadi US$ 200.

 

Kecenderungannya?

Logam tetap akan naik karena kebutuhan yang juga naik. Sekarang anak SD udah punya handphone. Laptop tiap tahun ganti.

 

Bagaimana perkembangan sektor tambang Indonesia di 2008?

Kita harapkan investasi, dengan RUU yang baru jalan, iklimnya jadi bagus. Investor makin mau eksplorasi. Kedua, makin kita tertibkan, makin efisien dan optimal. Batubara nggak amburadul lagi, PETI kita tekan. Harganya pun bisa naik.

 

Komoditi idola tahun ini apa?

Batubara sudah pasti naik, karena untuk energi. Makanya Jepang langsung teriak-teriak. Juga India dan Filipina. Kenapa mereka cinta batubara Indonesia, karena walau kalorinya medium, karena konten sulfurnya rendah, debunya juga rendah, makanya menarik. Jepang kan cinta lingkungan. Lebih bagus dari Asutralia punya. Malah kalau bisa kita mainkan harganya. Timah juga masih dominan, nikel apalagi. Bicara nikel, itu kan utntuk chemical, campuran baja, steel. Jadi makin banyak orang bangun pabrik, demandnya makin banyak. Pembatas jalan, rel kereta api. Makin maju orang, makin banyak kebutuhan metalnya.

 

Akan lebih kinclong dari 2007?

Kalau saya lebih konservatif, tidak beda jauh dengan 2007. Mungkin nanti setelah 2009 baru ada /slow down/-nya setelah Olimpiade selesai. Memang dua raksasa ini yang berpengaruh, China dan India.

 

Sudah ada investor yang ancang-ancang masuk di 2008?

Yang pasti, kontrak terakhir yang kita harapkan adalah Jogja Mining itu. Sudah ke DPR. Rio Tinto?.saya nggak tahu ini gimana, kok gak selesai-selesai bicara pajak. Saya agak pesimis itu bisa ngejar. Karena kalau RUU Minerba disahkan,tidak ada lagi kontrak. Sekarang masih bicara soal pajak. Setelah pajak selesai kita kirim ke DPR. Selain pajak, Bupati juga keluarkan KP-KP lain lagi disitu.

 

Kalau negosiasi Rio Tinto tidak juga selesai meski RUU Minerba disahkan?

Apa boleh buat.

 

Harus mengajukan sebagai izin?

Iya, tapi ijin kan langsung ke Bupati. Lebih singkat. Tapi kalau daerahnya antar bupati, ijinnya ke propinsi, kalau antar propinsi, ke pusat.

 

Kendala dan peluang 2008?

Peluangnya, masih banyak KP (Kuasa Pertambangan) yang harus ditertibkan , sehingga bisa meningkatkan penerimaan negara. Kedua, kebutuhan dunia yang makin meningkat. Ketiga, kalau sudah ada kepastian hukum, orang kan makin tertarik. Kendalanya kita koordinasi tentu harus diefisienkan , terutama masalah pungutan-pungutan itu. Kalau ada tagihan atau tuntutan daerah, kan gak susah cek ke Depdagri, kirim surat saja, kalau kami (perusahaan) dipungut ini itu.

 

Ada langkah tegas ke bupati?

Yang ngawasin kan Depdagri. Saya kan nggak ngerti, saya kan tidak di daerah. Harusnya perusahaan bertanya. Kan gampang tinggal tanya, kalau nggak tanya jangan bayar. Kalau dipaksa ajukan ke polisi. Kadang-kadang, basmi KKN, tapi nggak ada yang mau, pengusaha pun nggak mau. Tapi ribut saja melulu! Ada perusahaan yang takut nantinya dipersulit. Kalau nggak punya kesadaran, jangan ngomel dong. Kan bayarnya sadar, jangan ngedumel!

 

Apa resolusi 2008? Target untuk sektor ini?

Penerbitan KP-KP yang bisa berdampak ke penerimaan negara. Jadi bisa tertata semua. Kita juga kan sudah tandatangani/ green mining./ Jadi nggak ada lagi tambang-tambang yang tidak bertanggung jawab.

 

Kalau ada?

Tangkapin aja. Kalau itu merusak lingkungan, tangkap aja. Ada UU-nya. Kita terapkan itu. Makanya harus kerjasama dengan polisi. Bupati juga kita harapkan, karena dia yang beri izin, diawasin dong. Jangan izin melulu dikasih, nggak ada pengawasan, Kontribusi ke negara kita naikan. Sekarang kita nggak boleh lagi jor-joran. Dikasih izin terus. Kita tertibkan. Kami kerjasama juga dengan Departemen Perdagangan, ada survei ekspor. PETI (pertambangan illegal) juga sudah harus kita lawan habis-habisan. Jadi 2008 memang fokus di pengawasan. Juga kerjasama dengan lingkungan. /Good mining practice/ itu kita terapkan. Pedoman-pedoman ini kita siapkan. *(lih/qom)

detikfinance

Posted by: internationalcourier | January 20, 2008

DHL Fuel Surcharge Up date

DHL Express Surcharge Information

   
Month   Surcharge
Feb, 2008   18.5%
Jan, 2008   19.5%
Dec, 2007   17.0%

The changes in fuel prices have resulted in increased costs for the air express industry globally, necessitating the implementation of fuel surcharge to be levied on shipments.

DHL Express in Asia Pacific now adopt an index linked surcharge with effect from 1st June 2004. The surcharge will rise, fall or be removed in line with movements in fuel prices (see table below). Details of the surcharge will be updated each month on this site.

The fuel surcharge will be applied to the net invoice amount of each DHL Express shipment. The surcharge will be linked to the monthly average of the daily mid-spot price for a gallon of kerosene type jet fuel (Rotterdam ARA). Monthly fuel prices are published by the US Department of Energy

« Newer Posts - Older Posts »

Categories

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.